zaterdag 12 juli 2014

X-men: Days of Future Past

X-men Days of Future Past is de zevende film in de X-men filmserie. De film is geregisseerd door Bryan Singer, de regisseur van de eerste twee x-men films. Dankzij zijn terugkeer voelt het net alsof het verhaal van de X-men filmserie eindelijk weer verder gaat.
De film begint in de toekomst, die erg veel lijkt op de toekomst uit de terminator. In de toekomst wordt de wereld geregeerd door Robots genaamd Sentinels, dat zijn robots, die door Bolivar Trask (Peter Dinklage) zijn gemaakt in het verleden, om de mensen tegen mutanten te beschermen, door de mutanten te vermoorden. De Sentinels zijn alleen steeds verder ontwikkeld, dat ze kunnen zien wie er instaat is om een mutant baby te verwerken. Deze mensen worden hierom ook vermoord. De Sentinels kunnen zich ook aanpassen, omdat ze het DNA van de mutant Mystique (Jennifer Lawrence) in hun systeem hebben gekregen. Professor X (Patrick Stewart) en Magneto (Ian McKellen) zijn door de Sentinels gedwongen om samen te werken met de mutanten die nog over zijn. Kitty Pryde alias Shadowcat (Ellen Page) Heeft geleerd om mutanten terug te sturen in de tijd. Zo bedenken ze een plan om Wolverine (Hugh Jackman) terug naar het verleden te sturen, om Trask te stoppen de Sentinals te creƫren en vooral dat ze Mystique's DNA niet in handen krijgen..
De X-men in de toekomst



Sentinel uit de toekomst














Wolverine wordt wakker in zijn jongere lichaam in de 70's, wat helaas voor de Weapon-x program is, wat betekend dat wolverine weet bot-klauwen heeft, waar ik geen fan van ben. 
Wolverine met bot-klauwen
Nu moet Wolverine de jonge Professor X en Magneto vinden, alleen staan ze nog niet zo bekend. ze zijn nog de jonge Charles Xavier (James McAvoy) en Erik Lensherr (Michael Fassbender) de cast van X-men: First Class. Wolverine moet nu de twee weer vrienden van elkaar laten worden en zo de toekomst te redden. 


De X-men in het verleden.



De gehele cast levert geweldig werk. De cast uit het verleden heeft de langste speeltijd in de film. De cast is zelfs beter dan ze in X-men: First Class waren.  vooral Jennifer Lawrence ben ik beter gaan vinden. In First Class speelde ze haar personage goed, maar in Days of Future Past levert ze nog beter werk. 
In de film komt ook een nieuw karakter voor: Quicksilver(Evan Peters).Ik had verwacht dat deze Quicksilver niks zou gaan voorstellen, maar kwam er al snel achter dat ik het behoorlijk fout zat. 
Quicksilver is juist geweldig. Met mooie effecten. Ik ben nu heel benieuwd hoe de Quicksilver die in de tweede Avengers film zit het gaat doen.
Jennifer  Lawrence als Mystique









Evan Peters als Quicksilver



















Dat Bryan Singer terug is als regisseur is goed te zien. Hij weet ook met de film de fouten uit de X-men filmserie te hallen. Het is wel jammer dat hij na deel twee besloot om weg te gaan, want ik weet zeker dat als hij was gebleven we een betere X-men 3 hadden gehad. Gelukkig heeft hij alles kunnen fiksen om zo verder te kunnen gaan met de X-men films. Van het volgende deel dat uit komt in 2016 krijgen we al een stukje te zien in de scene na de aftiteling. Deze scene vond ik geweldig en heb nu al zin in die film. 

Ik vond X-men Days of Future Past een geweldige film en misschien wel de beste X-men film. Ik vond First Class de beste, omdat dat wat vrolijker is en een leuke band tussen de twee vrienden Charles en Erik laat zien, maar ik Days Of Future Past is het wat mer ellendiger, omdat de vriendschap tussen de twee kapot is. Tijdens de film hoop je dat alles weer goed komt, maar dit lijkt vaak niet zo te gaan. 
Charles en Erik uit Days of Future Past



Ik vond de film geweldig en zat me soms zo af te vragen hoe ze in godsnaam de toekomst kunnen redden, dat ik bijna de hoop verloor. 

Ik geef de film als cijfer een 8/10





















                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten